söndag, mars 12, 2006

BADRUMSPLANERING

DEN SENASTE TIDEN har vi funderat en hel del på hur vi ska planera vårat badrum. Badkar måste vi ha, för barnen fullkomligt ÄLSKAR att bada. Dubbla handfat vore bra men absolut inte nödvändigt också en toa såklart och förvaring. Så när vi satt och pratade badrum så frågade N om det kanske skulle gå att få in en separat dusch också. Jag sa att det går inte, badrummet är för litet.

Men sen satte jag mig och skissade och rätt var det var så fick jag till det. Ett inbyggt badkar, tvättställskommod med utdragslådor och två handfat, en toa och en separat dusch! Samt ett par extra skåp för grejer. Hjälp vad man kan få in mycket funktion på bara 4,62 kvm.

Så här ser skissen ut:




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig! Först måste jag bara säga vilken härlig inperationskälla till Blogg du har!!! Tack för att du delar med dig!
Jag har en fundering kring dina skisser. I vilket program ritar du dem i?

Annika sa...

Tack! Vad kul att du gillar min blogg och vad kul med en kommentar.

Mina skisser gör jag i Illustrator, både planskisserna och perspektivskisserna. Perspektivet blir ju inte alltid så bra, men jag tycker att jag får till det bättre och bättre för vare skiss. Mvh *A*