torsdag, augusti 31, 2006

EN LOUNGE I NEW YORK



IGÅR VAR DET DAGS för första avsnittet av säsongens Roomservice. Mycket efterlängtat, kan jag meddela. Det var Jon Eliasson som var inredare den här gången och de åkte till New York för att hjälpa bästakompisarna Ana och Patrick. Deras lägenhet ligger på 26:e våningen och deras vardagsrum var i desperat behov av hjälp från Jon, Jonnie och Mattias.

Slutresultatet blev otroligt fint och funktionellt. Jon är ju för härlig, så positiv och inspirerande. Jag gillade hans lampor av julgranskulor skarpt. Det enda jag blev lite besviken på var att Jon inte nämde att han knyckt motivet till den fantastiska fondväggen. Jag kände direkt igen mönstret och färgkombinationen. Det är Florence Broadhursts fantastiska Japanese Floral som jag visat tidigare här på Hoom.

1 kommentar:

HerrZipper sa...

Minns det här avsnittet mycket väl. Men däremot inte hur julgranskulorna fästes på lampskärmarna. Var det möjligtvis lim? Vilken typ av lim? Glas + tyg.
Och sen hänger ju några nedanför, hm, hm, hmmm... Svara gärna till Thomas_Uggla@hotmail.com

Tack för en kanonbra blogg