söndag, november 05, 2006

SKISS-BARNKAMMAREN




DET BÖRJAR LÅNGSAMT NÄRMA SIG
Undan för undan töms det som ska bli barnens rum på saker, möbler, flyttkartonger, bråte och skräp. Snart är det dags för bredspackling av väggarna. Därefter ska paneltaket "tätas" med latex och sedan målas vitt. Sen ska garderoben upp i nischen. Sen kommer det allra bästa, att inreda rummet. Jag har gjort en liten skiss på hur det är tänkt att bli. Direkt innanför dörren kommer barnen att ha sina spjälsängar. Rummet kommer att delas av med en bokhylla, typ Expedit från IKEA, som kommer att användas till förvaring av leksaker. En liten spis med vask ska byggas och en madrass ska skäras till och kläs med något fint tyg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj vilken fin skiss, med perspektiv och allt! Vad duktig du är!

Härliga färger också tycker jag, det ser ut som att det kommer bli superfint därinne!

Annika sa...

Åh, tack!
Jag var tvungen att göra en bild för jag såg så tydligt framför mig hur jag vill att det ska se ut. När jag försökte beskriva med ord så såg maken helt undrande ut och rynkade på näsan. Efter skissen är han helt på den gula linjen i barnkammaren. Får se om vi kan få det klart det här året.

Anonym sa...

Lycka till, och glöm inte att visa bilder så fort det är klart (och gärna innan också förstås), jag är grymt nyfiken!

Anonym sa...

Vilken kul och snygg blogg du har och väldit fin skiss på barnrummet. I vilket program har du gjort den?

Annika sa...

Tack Sara! Bilden är gjord i Illustrator och sen tar jag in de olika delarna separat i Photoshop och lägger till skuggor, mönster och fotogtafiska detaljer.