onsdag, april 04, 2007

FÖRRÅD eller INSYNSSKYDD


ETT MODERNT ALLT-I-ALLO FÖRRÅD är vad tyske Nils Holger Moorman har skapat med sitt 'Walden' i två våningar. Här finns inte bara plats för veden, skottkärran, trädgårdsredskapen och vattenslagen. Nej då, här finns även en inbyggd fågelholk, en veranda med markis samt ett minikrypin med sängplats och sitthörna en trappa upp. En himla kul idé tycker jag, och dess utseende ligger ju helt klart i tiden och skulle passa tillsammans med många nybyggda hus av idag. Känner man sig störd av nyfikna grannar, en vältrafikerad väg eller ett fult industriområde, så har ju detta skjul helt klart rejäl avskärmningspotential.



"This multi-purpose garden shed is called 'Walden' and is design by german Nils Holger Moorman. Here you´ll find a place fore absolutly everthing; the wheelbarrow, wood, garden tools, a built-in birdhouse, a small porch and a small guestroom on the second floor."

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa! Det här var skoj - lite okonventionell lösning, har inte sett något liknande förut. Perfekt om man har en stor tomt (det har ju inte jag, men vem vet, kanske i framtiden... Och då ska jag komma ihåg det här). Man kan ju anpassa det yttre efter stilen på huvudbyggnaden. Om man själv inte har lust att sitta i boden och fika kan man ha det som kombinerad redskapsbod/lekhus till barnen.

Mvh
Spacklarn

Anonym sa...

Ett roligt hus men ruskigt fult. Ser ut som en fågelholk för människor tycker jag.

Vill passa på att önska dig en Glad Påsk!

Johanna sa...

Kul och annorlunda! Glad påsk!

Anonym sa...

Jag tyckte det var både snyggt och coolt! Vilken annorlunda idé, riktigt kreativt tänkande bakom det här. Men var är sängen, jag ser den inte på någon av bilderna?

Anonym sa...

Vad läckert!

Glad Påsk!

Anonym sa...

Hur coolt som helst! Glad påsk!

Annika sa...

Jag tycker oxå att det är både coolt och snyggt. Fast det funkar ju inte till vilket hus som helst.

Emma: Sängen finns på "övervåningen. Man ser den på ritningen som finns på hemsidan.

Ha det bra allesammans!