måndag, maj 21, 2007

HELRENOVERAT parhus från 40-talet


I DAGENS 'VÄLKOMMEN IN' hälsar vi på hos Silla, Dick och deras två barn. De flyttade in i sitt parhus från 40-talet för drygt 2 år sedan och under denna tid har de förvandlat det nedgångna huset till ett trivsamt, snyggt och praktiskt boende.
Jag har faktiskt varit inne i huset, fast då såg det väldigt annorlunda ut. Jag och N var på visningen för snart 3 år sedan. Även om huset såg ut som en oansenlig liten låda, så gillade vi det. Det var slitet och nedgånget, men hade en väldig potential. En trevlig planlösning, ljus och rymd och en fantastiskt snygg trappa och öppen spis. Därför var det extra kul att se repotaget i Sköna Hem och se hur otroligt fint huset blivit.

Foto: Michael Dubois. Bilderna och repotaget är tagna från Sköna Hems hemsida. Där har de en utmärkt avdelning där man kan läsa tidigare nummer av tidningen.

Todays I visit Silla, Dick and their two children who lives in a semi detached house from the 40ies. I´ve actually been in this house. It was almost 3 years ago, and the house was for sale. It had a great need for renovation but we liked it any way. The layout was very good, it was bright and hade a very nice fire place and a great looking stairway. We didn´t buy the house so it was very interesting to see the great result of Silla and Dick renovation.

The picture are taken from the swedish interior magazine Sköna Hem ('Beautiful Homes'). They have a section at their homepage, where you can read some old issues.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag kommer ihåg när jag läste det numret av Sköna hem, och hur jag satt och bläddrade fram och tillbaks i det reportaget hur länge som helst! *gillar*

Johanna sa...

De har ett jättefint hem!

Frau Haselmayer sa...

I'm in love with their kitchen!

Anonym sa...

Vilka fina bilder och vilket vackert ljus. Fint med bokstäverna på köksväggen. Jag fick just en idé... Vad det är härligt med bloggvänner! Inspirationen bara kommer till en. Kram

eastcoastmom sa...

Vad jag saknar svenska inredningstidningar! Eller, det är nästan det enda jag saknar nuförtiden från Sverige.

Gillar verkligen stilen i huset, underbart.

purple area sa...

Åh, vad mycket snyggt!

Annika sa...

Visst är det snyggt! Vi visste att det skulle bli ett toppenfint hus med en omfattande renovering och så här i efterhand så var det ju synd att vi inte köpte huset. Men, men...


Marion: Welcome! I love the kitchen too.

sara sa...

så fint, jag vill bo i radhus nu det är lite som lägenhet på marken