torsdag, april 19, 2007

VACKERT från DOWNUNDER



FRÅN AUSTRALIEN KOMMER formgivarduon Rina Bernabei och Kelly Freeman. Under namnet Bernabeifreeman har de designat belysning och inredningsprodukter som inspirerats av traditionella textilier. Även om jag känner mig rätt mätt på alla spetsmönster i dagens inredning, så kan jag inte låta bli att visa upp Bernabeifreemans grejer för jag tycker dom är så vackra. De två nedersta bilderna visar en belyst skärmvägg och ljuskronor som designats för Exchange Hotel i Sidney.



'Bernabeifreeman is a design duo from Australia. They design lightning and furniture inspired by traditional textiles. Even if I´m quite fed up with all the lace patterns in todays interior design, I find the Bernabeifreemans designs so beutiful, that I have to show their stuff.'

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad häftiga lampor, totalt osvenska på något sätt.

Anonym sa...

Jag är kär i allihop! Skitsnygga!!

LISEN sa...

Fina!