fredag, december 01, 2006

TAPETER från DECOR MAISON



SVENSKA TAPETFÖRETAGET Decor Maison har nyligen kommit med en hemsida värd namnet. Tyvärr har dom lite väl mycket långsamma animationer som gör sidan rätt seg. Men hoppar man bara över animationerna och bortser från det lite krystade "vånings-gränssnittet", så är det en bra sida. På sidan hittar man alla deras kollektioner, här finns inspirationsbilder och en provtapetserare. Jag gillar deras senaste kollektioner 'Attityd' och 'Imagine' och är väldigt förtjust i den svarta tapeten Blad.

© Decor Maison

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg hund. Är den din?

Anonym sa...

Jag bodde i en etta med öppen planlösning. Det förhållandet tog slut efter 6 månader. Vad hjälpte det att det var 53 kvm?

Annika sa...

Hunden är inte min. Det är hundvärldens Tyra Banks och fick säkert en massa tuggben av Decor Maison.

Roomservice:
Nej, precis. Med öppen planlösning bor man ju på varandra, kan aldrig vara riktigt ifred.

Anonym sa...

Du hittar en massa skitsnygga tapeter, men de måste ju vara svindyra? Vad går de på? 1000kr/rulle? Man ser ju inte spna i vanliga butiker som säljer tapet direkt.

Anonym sa...

Passar på att önska dig en fin 1:sta Advent.

Helena

Annika sa...

Apif:
Ja, de tapeter som jag skriver om är rätt dyra. Vad just den här från Decor Maison kostar vet jag inte, men Osborne & Little kostar kring 500:-, förutom Vintage-kollektionen som kostar kring 800:-. Cole & Son ligger oxå kring 800:-/rullen.

Till de fondväggar jag har gjort, har det gått åt 2 rullar. Visst är 1000:- för en enda vägg mycket pengar men det ger en sån otrolig effekt för hela rummet så det har helt klart varit värt varenda krona.