onsdag, mars 28, 2007

BOUF-en ny marknadsplats på nätet


FÖR NÅGON VECKA SEDAN lanserades brittiska Bouf. Bouf är en marknadsplats på internet för design, inredning, konst och mode, med utvalda varor i enstaka exemplar. Man skulle kunna kalla Bouf för en mer nischad och exklusiv variant av Etsy. Idén kom när grundarna strosade runt på en marknad i östra London och pratade om hur svårt det var att hitta utvalda och unika designprodukter på marknaden. Duktiga designers fick stå tillbaka till förmån för säljare med massproducerat krafs. 18 månader senare slog Bouf upp sina portar på internet.

"Bouf was launched a couple of weeks ago. It´s an internet marketplace where you will find design, furniture, art and fashion, all selected items made in small quantities and limited edition. You could say it´s a cutated and exclusive version of Etsy."

-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt! Ska omedelebums direkt dit och kika på vad de har. Tack för tipset!

Mvh
Spacklarn

purple area sa...

Otroligt bra blogg, kul saker du tar upp!

Annika sa...

Kul att du gillar min blogg. Tanken var från början att det skulle vara en renoveringsblogg, men eftersom all renovering går så långasamt här så började jag drömma istället. Om allt jag tycker är fint, om sånt som skulle passa här hemma, och i andras hem. Och om sånt jag hittar på nätet som jag inte vill "tappa bort".
Ha det bra!